DIBS Blogg

Tjänsten som lockar många

 

Vilket ämne är så hett att fler än 300 personer deltagit på våra webinarer om detta? Vilken ämne har under dessa två webinarer genererat mer än 70 frågor? 

 

Det är tjänsten lagra kortnummer  - som dessutom ökade med 130% i vår betalväxel under förra året.

 

Kortfattat (se webinaret om du vill ha extended version) fungerar tjänsten så här. Första gången kunden besöker webbutiken sparas kundens kortnummer hos DIBS. Nästa gång kunden kommer till webbutiken slipper kunden ange kortnumret och det blir alltså enklare att genomföra köpet. Om du har återkommande kunder tycker jag att du ska titta närmare på den här tjänsten. 

 

Affärsidéer som bygger på löpande prenumeration kan dra stor nytta av lagrat kortnummer. Vinklubbar, strömmande video/musik och prenumeration av linser är några exempel där tjänsten lagrat kortnummer används idag.

 

I webinaret pratar vi om fördelarna med att använda lagrat kortnummer. Här är några av dom:

 

*Enklare att ta betalt när beloppet kan dras automatiskt

*Ökad konvertering när kunden kan genomföra köpet enkelt

*Snabbare checkout när betalningen kan ske direkt

*Lagrat kortnummer förenklar för återkommande kunder

*Möjlighet till delbetalning för kunden

 

Om det här verkar intressant för dig så föreslår jag att du tittar på webinaret nu. Du kan också ladda ner presentationen här.

Skriv ny kommentar

7 - 6 =
Lös talet ovan och skriv svaret i rutan med siffror. Till exempel för ”två + fyra=?” skriv 6.
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se