THOMAS HINDERSSON

Support Manager

Hur har din karriärväg hos DIBS sett ut?
 
Jag började 2009 som vikarie på kundsupporten i Oslo och fick sedan anställning. Efter en tid centraliserades supporten till Köpenhamn, så jag flyttade med och hjälpte till att bygga upp det nya supportteamet. Där började jag jobba med teknisk support och teknisk pre sale – en roll som innebar att jag pendlade till Stockholm varannan vecka. När det blev dags att skapa en lokal support i Stockholm fick jag möjlighet att jobba som supportchef där. Den rollen har jag behållit och bor i Stockholm sedan 2013.
 
Vad är det bästa med DIBS, hur skulle du beskriva stämningen? 
 
Att jag har stannat kvar på DIBS beror på att jag hela tiden kan utvecklas och lära mig nya saker. Jag tror att det är svårt att hitta arbetsplatser som är lika familjära samtidigt som alla ges mycket personligt ansvar och har högt till tak.
 
Vad är särskilt spännande och utmanande i ditt jobb?
 
Min roll är väldigt mångsidig eftersom jag är ansvarig för ett team som får ta hand om mycket varierande supportuppdrag med tanke på DIBS breda utbud av tjänster. Det händer massor på DIBS hela tiden och vi är bra på att anpassa och förändra oss efter marknaden, så ingen dag är den andra lik.
 
Vad gör du på jobbet?
 
Det viktigaste för mig är att se till att kunderna får den support de behöver och att mitt team har de förutsättningar som krävs för att kunna leverera. Eftersom jag har hunnit samla på mig kunskap och erfarenhet känns det roligt att kollegor ofta kommer till mig med kluriga frågor.
 
Vad driver dig?
 
Jag tycker att det är väldigt motiverande när vi gör skillnad för våra kunder och att se när mitt team lyckas lösa uppgifter som gör att vi utvecklas och höjer kunnigheten.
 
Vem tror du skulle trivas på DIBS?
 
En person som vill vara med och bidra till DIBS framgång och vara en del av den familjära stämningen. För mig är det viktigt att ha kul på jobbet och det har jag verkligen!
 

Möt några av våra medarbetare

Thomas Hindersson, Support Manager

Jag tror att det är svårt att hitta arbetsplatser som är lika familjära...

Henrik Sandberg, Business Developer

Jag är ansvarig för DIBS affärsutveckling samtidigt som jag jobbar nära...

Har du frågor eller behöver hjälp?
DIBS Payment Services AB
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800