DIBS Blogg

Sju problem för ehandeln och sju lösningar

2003 när ehandeln tog fart på riktigt fanns det många utmaningar för konsumenter som ville ehandla. Krånglig registrering, tekniska problem, oklara villkor och mer därtill. Idag tio år senare måste vi väl ha löst dom? 

I DIBS årliga e-handelsindex frågar vi konsumenterna vad orsaken är till att de inte avslutade sitt köp. I senaste upplagan hittar vi den här bilden.

graf DIBS ehandelsindex

Det ser alltså ut som vi fortfarande brottas med samma problem.

 

På Star Republics event Världens farligast möte presenterade jag några bra och dåliga exempel på hur vi inom ehandeln hanterardess sju problem. Jag visar också flera exempel på bra och dåliga lösningar. Om du undrar varför presentationen är "rockig" så hittar du orsaken på vår facebooksida. Gratulationerna till Kicks och Linas Matkasse beror på att de i veckan fick pris på Retail Awards som årets ehandel och årets komet.

Skriv ny kommentar

- 7 = 0
Lös talet ovan och skriv svaret i rutan med siffror. Till exempel för ”två + fyra=?” skriv 6.
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se