DIBS Blogg

Så skaffar du externt kapital till din ehandel

En av de många utmaningar webbutiker har är att det inte finns tillräckligt med kapital för att växa. Det kostar pengar med lager, anställda och marknadsföring. Allt en förutsättning för tillväxt. Vi satte oss ner tillsammans med riskkapitalisten Magnus Wiberg på Eequity för att få reda på hur en webbutik ska göra för att i möjligaste mån kunna attrahera externt kapital. Magnus är dessutom en av grundarna bakom Pricerunner så vi fick också historien bakom det företaget.

Om du inte hinner lyssna på inspelningen så har du sammanfattningen här:

-Det hänger mer på personen bakom än på en unik affärsidé

-Du ska vara på god väg mot en omsättning på en miljon i månaden 

-Passion för produkten och detaljkännedom är goda egenskaper 

-Eequity vill inte ha majoritetsägande, ägaren ska behålla kontrollen

Om du är intresserad av att ta in riskkapital till din ehandel så lyssna först på webinaret med Magnus. Sen kan du kontakta Eequity, kontaktuppgifter hittar du här.

Skriv ny kommentar

10 + 1 =
Lös talet ovan och skriv svaret i rutan med siffror. Till exempel för ”två + fyra=?” skriv 6.
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se