Omnikanal

Ge dina kunder en sömlös upplevelse genom att kombinera butikshandel och mobilhandel, e-handel och andra säljkanaler.

En omnikanallösning som hjälper dig ta betalt där kunden är

Omnikanal förenklar köpupplevelsen för dina kunder och gör det enklare för dig att hantera köp i olika säljkanaler. Till exempel föredrar 36% av svenskarna som handlar på nätet att returnera varor i en fysisk butik (källa: Svensk E-handel 2018). Med en omnikanallösning kan kunden returnera varor de har köpt på nätet i en fysisk butik – en möjlighet som många uppskattar.

För att alltid vara tillgänglig i de kanaler kunderna känner sig mest bekväma med väljer många att starta webbutik som en förlängning av den fysiska butiken, på samma sätt som renodlade webbutiker öppnar fysisk butik som komplement till e-handeln. Det öppnar upp för en hel del nya möjligheter – som en större kundkrets till exempel.

Det här är bara något av vad du kan göra med en omnikanallösning:

  • Ge dina kunder möjlighet att beställa och betala biljetter på nätet och hämta ut i en obemannad fysisk terminal.
  • Ge dina kunder möjlighet att boka och betala en parkeringsplats på nätet, för att få tillgång till parkeringsplatsen bara genom att registrera sitt kort.
  • Ge dina kunder möjlighet att registrera sig vid ingången till en konsert via en QR-kod de fick när de köpte biljetten på nätet.

För att kombinera olika säljkanaler – oavsett om det är butik, e-handel, självbetjäning eller mobilappar, krävs olika tekniska lösningar beroende på vilka förutsättningar som finns.

Kontakta oss så hjälper vi dig hitta den bästa lösningen för dig.

 

DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se