DIBS förenklar för medborgarna i Stockholms stad

Möjlighet att betala på nätet ger bättre service för medborgarna och smidigare administration

Stockholms stad

Stockholms stad är en organisation som består av 14 stadsdelsförvaltningar, 18 fackförvaltningar och 17 bolag, och arbetar för de drygt 900 000 invånarna i staden. Som en del av regeringens mål, där Sverige ska bli bäst i världen på att utnyttja digitaliseringens möjligheter arbetar organisationen med IT-programmet ”Ett program för digital förnyelse”.

”Att kunna betala direkt när man gör en bokning på nätet är smidigare”

En stor satsning i projektet berör stadens e-tjänster som innefattar flera av förvaltningarna och ger medborgarna möjlighet att sköta flera typer av ärenden på nätet. Exempel på dessa e-tjänster är exempelvis att boka och betala simkurser eller träningspass på stadens bad, men också att jämföra service eller göra val av barnomsorg.

- Arbetet med att göra Stockholms stad smartare och mer uppkopplad handlar i grunden om att erbjuda hög livskvalitet för dem som bor och vistas i Stockholm eller bedriver näringsverksamhet här. Vi har en smidigare admini¬stration, servicen har ökat och det har blivit enklare för medborgarna, säger Ingrid Eklund på Stockholms stad.

Ladda ner hela caset

Information

Namn
Stockholms stad

Registrera dig till vårt nyhetsbrev

...och mottag de senaste nyheterna om betalningar på nätet
DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se