VANLIGA FRÅGOR

Få svar på dina frågor om Easy administration

Vanliga frågor

Följ vår guide över som du hittar här. Vi jobbar på att förbättra sökfunktionen ytterligare i vår administrationsportal.
 
 
 
För att få in dina pengar är viktigt att du debiterar betalningen när du skickar varorna. Här kan du läsa hur du debiterar en betalning.
 
 
 
Ja, då använder du funktionen "Ändra belopp och debitera". Klicka i checkboxen för den eller de orderraderna du vill leverera. Du kan debitera de orderrader du inte ska skicka nu senare. Läs mer här.
 
Då använder du funktionen "Ändra belopp och debitera". Ändra prisfältet till det önskade beloppet och bocka för de rader du vill debitera. En ny orderrad skapas med det återstående beloppet som kan debiteras senare. Det går även att höja priset på en orderrad - så länge inte totalsumman överstiger det belopp som ursprungligen reserverats på kundens kort. Läs mer här.
 
 
Du har med största sannolikhet tagit emot en utbetalning från oss. På ditt konto ser du ett referensnummer för utbetalningen. Använd referensnumret och datumet du tog emot utbetalningen för att hitta den i vårt system och se vilka betalningar som ingår. Läs mer här.
 
 
Gå till "Utbetalningar" i Easy adminstration. Där finns information om alla utbetalningar som har gjorts och vilka betalningar som ingår i en specifik utbetalning. Du kan även se DIBS transaktionsavgift för en specifik betalning. Läs mer om utbetalningar här.
 
 
 
Ja, du kan skapa nya användare genom att fylla i din kollegas namn, telefonnummer och mailadress. Gå till användarsidorna i Easy administration och klicka på "skapa användare". Läs mer här.
 
 
 
 
Kontakta vår support om du vill göra namn- eller adressändringar. Om det är ändringar som påverkar ert registreringsnummer behöver du kontakta vår säljavdelning så vi kan hjälpa dig med en ny ansökan. Kontakta oss här.
 
 

Du har förmodligen fått någon form av felmeddelande. Vänligen kontakta vår support och skicka med felmeddelandet så hjälper de dig.

 

 

Du får utbetalningar varje dag, men med den fördröjning som är specificerad i ditt avtal. Läs mer här.

 

För närvarande ingår kort, faktura kommer läggas till inom kort. Vi jobbar på fler alternativ och tar gärna emot input och önskemål.

 

Klicka här för att läsa mer. All teknisk information om hur du integrerar finns på vår techsite.

 

 

Tillbaka till meny

 

 

 

DIBS Payment Services AB (publ)
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
Telefon: 08-527 525 00
sales@dibs.se


DIBS Payment Services i Göteborg
Kyrkogatan 25, vån 3
411 15 Göteborg
Telefon: +46 (0)31-600 800
sales@dibs.se